به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، مهدی سعادت مدیر آموزش دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی در برنامه رادیویی «زیر رادیکال» با اشاره به اینکه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به دو شیوه اقدام به جذب دانشجو و ارائه دبیر می‌کند، گفت: یک شیوه از طریق جذب افراد پس از قبولی در کنکور است که این افراد پس از گذراندن دوره به صورت کامل به عنوان دبیر در مدارس فعالیت می‌کنند. شیوه دوم جذب فارغ التحصیلان دیگر رشته‌ها است که برای آن‌ها دوره‌های کوتاه مدت تربیت معلم برگزار می‌شود.

سعادت افزود: درصد قابل توجهی بین کسانی که مستقیم از کنکور وارد رشته‌های دبیری می‌شوند و از ابتدا استخدام دولت و آموزش و پرورش محسوب می‌شوند، کیفیت لازم را هنگام فارغ التحصیلی ندارند و دلیل این امر نبود رقابت برای ورود به بازار کار است. در واقع اگر بتوانیم جو رقابت را ایجاد کرده و فرصت را برای علاقه‌مندان دیگر رشته‌ها به وجود بیاوریم، نیرو‌های بهتری برای آموزش و پرورش کشور تربیت می‌کنیم.

مدیر آموزش دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی درباره چالش‌هایی که در حوزه تربیت دبیر وجود دارد، اظهار کرد: یکی از مشکلات این است که دانشجویان با انگیزه معلم شدن وارد می‌شوند، اما بعد از اینکه مدتی را در دانشگاه سپری کردند به دلایل مختلف از جمله مواجه شدن با امکانات دبیری در رشته مورد نظر، علاقه‌مند به شغل دیگری می‌شوند.

وی یادآور شد: البته کسانی که از دانشگاه تربیت مدرس فارغ التحصیل می‌شوند به دلیل اینکه در حوزه فنی و حرفه‌ای آموزش دیده‌اند و مهارت کسب کرده‌اند می‌توانند خارج از مدارس و در بازار آزاد نیز مشغول به کار شوند.

سعادت همچنین به علاقه دانشجویان حوزه‌های دیگر به دبیری اشاره و بیان کرد: دانشجویانی در دانشگاه تربیت مدرس هستند که از ابتدا دبیر نبودند و به عنوان کارشناس وارد شدند، اما بعد از اینکه دروس را می‌گذرانند به دبیری علاقه‌مند شده و وارد این حوزه می‌شوند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: